STRATEGIAN SEURASSA

Ia Adlercreutz
Kuvaaja Otso Alasko

Ia Adlercreutz – Brändiä johdetaan arvojen kautta

Brändit ovat läsnä kaikkialla. Brändi onkin tärkeä osa kaikkien organisaatioiden strategiaa. Mistä brändin ja strategian yhteys koostuu ja kumpi tulee ensin? Miten arvot ja brändi kietoutuvat yhteen? Miten brändiä voidaan johtaa? Miten vastuullisuus liittyy brändiin?

Isoille suomalaisille huippubrändeille työskennellyt brändiasiantuntija Ia Adlercreutz valottaa jaksossa brändityöskentelyn ja brändistrategian ydinasioita. Haastattelijana Petri Toikkanen.

Jos Spotifyn upotettu soitin ei näy yllä, ongelma voi johtua evästeasetuksista. Jakson voi kuunnella myös suoraan esimerkiksi Spotifyn, Googlen tai Applen podcast-alustoilta.

Jaa sivu:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit

KUUNTELE MYÖS

Teppo Turkki on Itä-Aasian asiantuntija vailla vertaa. Maailma muuttuu syvästi juuri nyt. Strategia elää ennakoimattomista tilanteista. Perinteiset tavat tarttua kiinni ovat menetetty. Paluuta vanhaan stabiiliin ympäristöön ei ole, sanoo Teppo keskustelussa Anmari Brink Paciuksen kanssa. Jaksossa Teppo avaa meille Aasian alueen nykytilaa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Kulttuuristen kohtaamisten lisäksi tässä jaksossa opimme, mikä on globaalin maailmantalouden profiili juuri nyt ja millaisia kehitystrendejä, ilmiöitä ja riskiskenaarioita meidän tulisi ymmärtää. 
ikä on edelläkävijöiden tapa johtaa. Peilaamme strategia- ja organisaatioteorian historiaan sitä, millaisiin ajattelu- ja toimintamalleihin strategian tulisi nykyisin nojautua. Saku antaa meille vastaukset kysymyksiin, miten strategisen ajattelun ja johtamisen tulisi muuttua ja mitkä ovat organisaatioiden inhimilliset tarpeet strategisesta näkökulmasta. Haastattelijana Anmari Brink Pacius.
Anne Korkiakoski kertoo rohkealla otteella markkinoinnin ja viestinnän strategisesta merkityksestä ja painoarvosta liiketoiminnassa. Viestintäguru Anne opettaa meille, miten rakennetaan organisaation uskottava ja houkutteleva käsikirjoitus. Annen strategisessa seurassa kyseenalaistamme suoran ja mekaanisen ajattelun ja nuuhkimme ajankohtaisia strategisia muutoksen tuulia. Jaksossa paljastuu myös tärkein strateginen työkalu. Haastattelijana Petri Toikkanen.
Tässä jaksossa saamme katsauksen strategisen johtamisen yhteiskunnallisiin ulottuvuuksiin. Miten politiikka, kansalaiset ja yhteisöt yhdistyvät toisiinsa suomalaisessa yhteiskunnassa? Jyri Häkämies opettaa meille, miten poliittisten päättäjien ja muiden intressitahojen ääntä voidaan sovittaa yhteen ja miten vaikuttamistyötä tehdään. Keskusteluissa Anmari Brink Paciuksen kanssa soljutaan läpi koko strategisen päätöksenteon ytimen ja eri toimijoiden suhteiden. Jyri myös paljastaa meille, mitä yritykset ja valtio voisivat oppia toisiltaan strategiasta ja miten niiden tulisi ymmärtää toisiaan?
Puhutaan journalismista ja julkisen median strategiasta. Marit af Björkesten opettaa meille millaisen murroksen media-ala on kohdannut impulsiivisen maailman tahdissa ja mitä hyötyjä ja haittoja tästä on. Yleisradio on ollut myös osallinen murrokseen ja paljon muuttanut johtamistaan ja sisällöntuotantoaan, jotta se olisi käyttäjille houkuttelevampi. Strategisesti tässä on pohjimmiltaan kyse arvon mittaamisesta ja merkityksellisyyden tuottamisesta. Tulevaisuus on Maritin mukaan kehittymistä ja sen polun etsimistä, mikä tuottaa luottamusta ja uskottavuutta. Marit myös paljastaa meille, mikä on Ylen uutisoinnin strateginen ydin. Haastattelijana Petri Toikkanen